Egy anyukatapasztalatból, maceragaranciáva!

2014. május 4., vasárnap

„Lusták gyöngye” a moshatózásól írt Nekem:


Nehéz volt elképzelni, hogy ezt én is tudom csinálni, így kellett egy meggyőző érv magammal szemben, hogy hajlandó legyek egyáltalán belevágni.

Barátnőim között tudhatok párat akik mosható pelenkát használnak/tak részben, vagy egészben. Viszonylag tájékozottnak mondhatom magam a mosható pelenka használatával kapcsolatban, szerintem láttam és értettem a pozitívumokat, negatívumokat.
De ez nem volt elég; ami a kipróbáláshoz* vezetett, az két fontos dolog volt: egy mosható pelenkás találkozó tapasztalatainak végighallgatása, és hogy egyszer csak elfogyni látszott a papírpelus és még volt egy napunk üres bankszámlával. (*második kipróbáláshoz, mert egyszer már próbáltam a majd’ 2 éves fiammal, de csak sok sok pisis ruha és bosszankodás lett az eredménye, mert egy-egy pisi után teljesen elázott) Szerencsére nyertem egy Trëzyt tombolán az ősszel, és fel voltam vértezve különböző nemű és korú babákkal babázó anyukák tapasztalataival, kéznél volt a megoldás. Jól sikerült.

Épp egy pár napos rokonlátogatás előtt álltunk, ahol mindig gond volt a szemét kezelése. Jó alkalomnak tűnt főként a pelenkaszemét csökkentése miatt, hogy kérjünk kölcsön moshatót, lássuk, hogy boldogulunk vele. A férjem csak egyet kérdezett: - egy ilyen ki tud váltani egy papírpelenkát? Igent mondtam, de nem voltam erről meggyőződve.




Tudtam, hogy ami engem a legjobban feldühít, az a teljes átöltöztetés a kifolyt pisi miatt.
Nem szeretek óránként pelust cserélni, hacsak nem feltétlenül szükséges (kaki).
Nem szeretek a ruhákról kakit vakargatni.
Nem szeretem, ha óriás dongó feneke van a gyerekemnek, és fekve a dereka, háta is felemelkedik a nagy csomagtól.
A kaki és a sok pisi érkezése nálunk a reggeli, kora délelőtti órákban a legvalószínűbb.
VAN olyan, aki felváltva használja a mosható és a papírpelust.
A moshatós találkozón hallottam, hogy aki felváltva használja a moshatót és a papír pelust, az leggyakrabban a következő alkalmakkor választja a papírpelust: kaki, hordozás, éjszaka, utazás.

Megszületett a döntés, kellene legalább 4 db mosható pelus, hogy a nappali időszakot kiváltsuk, kevesebbet költsünk és szemeteljünk. Volt 1 Trëzym (patentos, belül macis), kaptam azt hiszem 4 pop-in classic pelust nem teljesen pamut betétekkel egyet bambusz betéttel, és két nagyon színes lányosat, egyik csak külső volt, a másik zsebes, de nem pamut anyagból, ezek nem állíthatóak a comboknál, csak derékban, egyik tépőzáras a másik patenttel záródik.Van 30 tetra-pelenkám (vastagabb gézpelenka) ezeket szerettem volna használni összehajtogatva betétként, sok folyadékot felvesz, hamar szárad kiterítve.

Kipróbálás

A két nagyon szép külsőt csak egyszer-egyszer adtam fel, mindkettő nagyon keveset bírt, egy óra múlva teljes ruhacsere => kiestek.
A pop-in pelusok beállításával küzdöttem kicsit, mire eltaláltam a megfelelő beállítást. Bambusz betéttel jobban bírta, mint azzal ami bele jár, de a combrésznél belül mindig pisis lett a body széle, ha szűk volt, ha kicsit nagyobb, akkor is. Nekem 2,5 óra volt a maximum amit sikerült elérnem ruhacsere nélkül. Ebbe is belepróbáltam a tetra pelenkát, így kisebb lett a csomag. Szintén 2,5 órát kibírt, de a belső combrész így is pisis lett. Viszont gyorsan száradt a külső, így az összes pop-in külsőt nem is vettem elő, 3-at használtam felváltva => jól használható.
Az egy szem Trëzy a tetra pelenka belsővel 3 órát mindig kibírt. Helyesen beállítva a comboknál jól zárt, a derekánál kicsit szorosnak tűnt ha szimmetrikusan patentoltam, így a féloldalas megoldást kellett választanom. Nagy örömömre (!) egyik nap sem kellett kifolyt pisi miatt átöltöztetnem amikor ezt a pelust tettem fel a kicsire.Viszont lassabban száradt és csak egy van, így sajnos egy nap csak egyszer tudtam feladni. => nagyon jól használható.

Az éjszakai és a kora délelőtti órákban, valamint hordozáshoz papír pelust használtunk. A babánk bőre érzékeny, de csak akkor pirosodik ki, ha nedves törlőkendőt használunk, vagy nem cseréljük azonnal a kakás pelust. Krémet nem használunk a popsijára.

Összességében harmada mennyiséget szemeteltük, mint csak papír-pelussal; kirepedezett a kezemen a bőr a háziszappannal való mosástól de nagyon büszke vagyok magunkra, mert ez bizony nekünk is megy, lustáknak :)
Ági
neked van ilyen pelusod? www.trezy.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése