Egy anyukatapasztalatból, maceragaranciáva!

2013. szeptember 3., kedd

Részletes, ropogós vélemény a Trezy pelenkáról:

Olvassátok csak ezt a legfrissebb és nagyon részletes véleményt:
 
"Na akkor leírom a tapasztalatokat, most volt egy kis időm.

Szóval, a második gyerek kb. 7 hónapos korától kezdtem mosható pelenkát használni, mert már nagyon elegem lett a pelenkahegyekből és a szagból, amit árasztottak, amíg egyik hétről a másikra elszállítják a szemetet. Nem beszélve a nyáron állandóan befülledt babapopsiról. Kiütése nem volt szerencsére, de el tudtam volna képzelni sokkal természetesebb, lélegző anyagot a fenekén, pláne a nyári melegben.

Legnagyobb félelmem volt, hogy megveszem a(z amúgy nem olcsó) mosható pelenkát és állandóan kifolyik - és akkor az állandó pelenkamosás mellett a ruháit is duplán kell mosni. Első körben Bambino Mio külső-belső verziót használtam kb. 2 hónapig, de több szempontból sem vált be: nagyon nagy és kemény csomag volt a lányom fenekén, majdnem csípőficamjavító terpeszpelenka jellegű (szerencsére nincs csípőficama). Másrészt a hasára mindig feltűrődött a tépőzár, ami állandóan kidörzsölte a bőrét. Hátul szorította, piros csíkot hagyott a derekán. A belsőt (prefold-ot) tűrögetni, pontosan behelyezni a külsőbe és aztán a kettőt együtt rendesen ráadni egy állandóan elmászó gyerekre nem egyszerű, ráadásul csak én tudtam csinálni, sem apuka, sem Nagymama nem szívesen vállalta, nehogy rosszul tűrje össze, rosszul tegye bele, elmozduljon, kifolyjon. Volt, hogy 1-2 óra után elcsúszkált a belső, annyit mozgott a gyerek. A székletet nem egy kiterített, sima textil fogta fel, hanem becsúszkált az összetűrt belső ráncai közé és alá, emiatt nehezebb volt kimosni. Amúgy a belsőnek nagyon szerettem az anyagát (100 pamut és jó nedvszívó), de a fentiek miatt csak ritkán használjuk már.

Aztán gondoltam, nézzük meg, mi ez a Trézy egyáltalán. Vettem egy darabot tesztelés végett, tépőzárast, sima törölközővel benne. Sajna nem tudtam elsőre, hogy ki kell legalább 1-2x mosni használat előtt (én balga), és mosás nélkül ráadtam a gyerekre, déli alvásra. Mondanom sem kell, kifolyt, elázott minden. Kicsit elment a kedvem tőle, de aztán rájöttem, mi volt a gond. (Lehet érdemes lenne az 1-2 pelenkát vásárló tesztelőknek egy kis cetlit mellékelni használati utasítással.)
Szóval, még tesztelgettük és egyre többször használtuk, hozzánk nőtt, megszerettük. Vettünk belőle még tízet. Mivel az első tesztpelenka tépőzárja kicsit meggyengült a mosás során, úgy is, hogy visszahajtottam és lerögzítettem mosás előtt, most patentost választottunk és teljesen bevált ez a verzió. Olvastam olyat, hogy a patent nyomja a gyerek bőrét (?), de én ilyet nem vettem észre. Sehol sem vág, nincs piros csík a derekán, mikor leveszem. Mindegyikhez bambusz betétet vettem - lehet, hogy van, akinek anélkül is működik, de nekem ugye legnagyobb félelmem, hogy kifolyik - fő a nedvszívás.

Most ezt a 11 Trézyt használjuk kb. 2 hónapja majdnem kizárólag - nyaralni is ezt vittük (volt mosógép), játszótérre is!
A lányom 12 órát alszik éjjel, emiatt az éjjeli használattól kicsit ódzkodtam, de pár napja ezzel is alszik - egy bambusz betéttel és egy Bambino Mio booster-rel kibírja az éjszakát. Attól is tartottam, hogy a Bambino Mio védőgátas, ami véd szivárgás ellen, a Trézy meg ugye nem - de igazából a gumis, állítható combrész teljesen jól végzi a dolgát. Általában a törölközőt és mellé bambusz betétet is használom - a széklet még egyszer sem folyt ki, a pisi is talán 2-3-szor.
Kicsit nagyobb a csomag a fenekén, mint az eldobhatósban, de azóta rugalmasabb nadrágokat adok rá, így teljesen jó. Van olyan body, amiből egy számmal nagyobb kell a nagyobb csomag miatt, de mivel második gyerek, csak előveszem a szekrényből az eggyel nagyobbat. Szeretem a külsőjét, nagyon puha, kellemes tapintású, belül pamut, amit nagyon szeret a gyerek bőre. Ami kellemetlen lehet: a zseb belső pamut anyaga kicsit szöszösödik a használat során és a színét is veszti hosszabb távon, de engem nem zavar. Tetszik, hogy a belső pamut nem fehér, hanem uniszex zöld-narancs, emiatt az amúgy már higiénikusra mosott, szárított pelenkán esetleg elbújó apró, csak szemet zavaró foltok, ha vannak sem látszanak. Amúgy a dm-es Gall szappan teljesen eltávolítja a foltokat, mosás előtt azzal dörzsölöm be meleg víz alatt - így nagyjából foltmentesen kerülnek a mosógépbe. A széklet nem csúszik be a ráncok közé, mint a prefoldnál, hanem egy mozdulattal a wc-be dobható, így a pelenkán alig marad valami, amitől úgy féltünk, hogy mosni kell - és a folttisztító szappan azt is teljesen jól kiviszi, aztán a mosógép utána meg tisztára mossa (persze, ha kb. 1 napnál többet nem áll benne a produktum - akkor alaposabb mosás kell).

Ami még tetszik, hogy ha van 10 percem, előkészítem őket (belesimítom a zsebbe a betéteket), berakom a szekrénybe, és utána akár egy eldobhatóst, csak fogom és kicserélem az előzővel.  Nagyon könnyű feladni, így a férjem és Nagymama is szívesen ráadja. Amit nagyon szeretek, az az, hogy mivel kicsit masszívabb, mint az eldobhatós, nem esik össze, és így a gyereket ültetve is lehet pelenkázni, nem kell lefektetni és rásimítani a pelenkát két oldalról - ami nálunk mindig ordítással jár. A megfelelő patentet bekapcsolom (már tudjuk, a lányomra hogyan talál: elöl egy patent kimarad), így igazgatás nélkül a helyére kerül a pelenka a comboknál is és a hasán is. Utazáskor is sokkal könnyebb emiatt pelenkázni, simán megoldható ölben a művelet.

Nem tudom, nagyobb gyerekeken hogy viselkedik, én a 8 kg-os lányomnál elégedetten használom. Amit tudnék javítani rajta: minden egyes patent tesztelését javasolnám, mert voltak hibás, rosszul (vagy nem) záródó patentjeink. A külső színével amúgy meg vagyok elégedve, de színesebben és  vicces mintákkal biztos több anyuka szívébe férkőzne be. Nekünk összességében bevált, másoknak is ajánlom :D

Mennyi idő telik el a mosással: 2-3 naponta plusz egy mosás nem megterhelő, kimossa a mosógép. Teregetni 3 perc - egyet rázok rajta és felcsíptetem.
Kiöblíteni minden pelenkát (napi 5-6), darabonként kb. 3 perc megint, összesen napi kb. 15-20 perc. Sok egyébre elmegy feleslegesen ennyi idő.

Az eldobhatóért el kell menni a boltba kéthetente, aztán hazavinni, a szemétbe dobni, gyakran kivinni, mert szagos, egyszóval mindig nem egyértelmű, melyik macerásabb. A mosható amúgy nekem talán kicsivel munkaigényesebb, de mindent összevetve megéri."


Bevezetem ezennel a Macera Garanciát:
Vásároljatok Trezy pelenkát és ha a hozzá kínált tanácsokkal együtt is maceránsabb mint hasznos csak jelezétek 30 napon belül és visszafizetem a vételárat!

ide kattintva válogathatsz és rendelheted meg a webshopról: http://www.trezy.ro/hu 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése